مراقبت از حیوانات بیمار
ITVET.IR

مراقبت از حیوانات بیمار

نویسنده مطلب : مدیر سیستم
1402/10/30
3627
+ 1 | - 0

وقتی "مراقبت از حیوانات" را شنیدید، مطمئناً به مراقبت دامپزشکی فکر میکنید. با این حال، توجه داشته باشید که مراقبت از حیوانات مربوط به تمام اقداماتی است که برای تضمین سلامت جسمی و سلامت پایدار آن ها انجام می شود.

در واقع، همه حیوانات، به ویژه حیوانات خانگی، نیاز به مراقبت دارند. این قانون در مورد حیواناتی مانند سگ، گربه یا پرنده که انسان به طور مکرر با آنها ارتباط برقرار می کند، اهمیت بیشتری دارد. بنابراین داشتن حیوان خانگی یک مسئولیت سنگین است.

حیوانات برای رشد باید به درستی تغذیه، نظافت و مراقبت شوند. مطالعات اخیر نشان داده است که امید به زندگی حیوانات خانگی به طور قابل توجهی افزایش یافته است. این تا حد زیادی به این دلیل است که مراقبت های پزشکی و کیفیت زندگی آنها بسیار بهبود یافته است. هر چه بهتر از یک حیوان مراقبت کنید، عمر طولانی تری خواهد داشت و از بودن با آن بهره بیشتری خواهید برد. با این حال، دانستن دقیق نحوه مراقبت از حیوانات می تواند دشوار باشد. این مقاله بر آن است تا به سوالاتی که در نگهداری هر چه بهتر این حیوانات است پاسخ دهد.

قبل از هر چیز به یاد داشته باشید که مراقبت از حیوانات برای رفاه آنها و افزایش طول عمر آنها ضروری است.

حیوانات خانگی، جزء بخش‌های مهم خانواده‌های امروزی هستند. اما مانند انسان‌ها، حیوانات خانگی هم ممکن است با بیماری‌های مزمن مواجه شوند. این بیماری‌ها می‌توانند در بعضی از حیوانات خانگی به صورت مزمن و پایدار باشند و باعث ایجاد علایم بیماری و تنش برای حیوانات شوند.

مراقبت از حیوانات خانگی

مراقبت از حیوانات خانگی بیمار نیازمند توجه و مراقبت ویژه است. در زیر چند نکته برای مراقبت از حیوانات خانگی در صورت بیماری آورده شده است:

مشاوره با دامپزشک:

در صورتی که حیوان خانگی شما نشانه‌های بیماری نشان دهد، باید بلافاصله به دامپزشک مراجعه کنید. تشخیص صحیح و درمان سریع، از اهمیت بسیاری برخوردار است.

اسکن کنید و ثبت کنید:

علائم بیماری را دقیقاً مشاهده کرده و ثبت نمایید. اطلاعاتی مانند تغییر در رفتار، اشتها، فعالیت و تغییرات در مدفوع یا ادرار می‌تواند به دامپزشک در تشخیص بیماری کمک کند.

حیوان بیمار راجدا کنید و آزمایشات لازم را انجام دهید:

اگر حیوان خانگی بیماری واگیر داری دارد که  به افراد دیگر منتقل می‌شود، آن را از دیگر حیوانات و افراد جدا کنید. در برخی موارد، آزمایشاتی نظیر خون‌گیری یا تصویربرداری ممکن است نیاز باشد.

داروها را با دقت به حیوان دهید:

اگر دامپزشک دارویی برای حیوان شما تجویز کرد، باید دقیقاً از توصیه‌ها پیروی کنید. داروها را به موقع و به دقت به حیوان دهید.

به حیوان خود دوز و دفعات تجویز شده توسط دامپزشک خود را به طور دقیق و سرتایم بدهید و دوره درمان او را تکمیل کنید. اگر در دادن قرص به حیوان خود مشکل دارید، ممکن است بتوانید آنها را خرد کرده و با مقدار کمی آب مخلوط کنید تا با سرنگ به او داده شود. از دامپزشک او بپرسید که آیا این کار برای دارویی که حیوان شما مصرف می کند مناسب است یا خیر. سپس اگر این کار مناسب دارو اش نبود می توانید با دامپزشک او تماس بگیرید تا ببینید آیا داروی خوردنی و مایع از این ترکیب وجود دارد یا خیر.

مراقب تغذیه حیوان باشید:

تغذیه مناسب در طول دوره بیماری بسیار مهم است. در برخی موارد، حتی ممکن است نیاز به تغذیه مصنوعی یا غذاهای نرم و خاص باشد. برای بهبودی، حیوان  بیمار شما باید هم غذا و هم آب را در دسترس خود داشته باشد. هنگامی که حیوان ها بیمار می شوند، اغلب تمایل خود به خوردن و آشامیدن را از دست می دهند. بنابراین مهم است که بر غذا و آب حیوان خود نظارت داشته باشید تا بدانید چه زمانی باید مداخله کنید و به او به زور غذا و آب  بدهید.

مراقبت از حیوانات بیمار

برخی از حیوان بیمار را می توان با دادن غذا به کمک دست خودتان تشویق به خوردن بیشتر کرد. اگر حیوان شما وسوسه نمی شود که به طور داوطلبانه غذا بخورد، دامپزشک شما ممکن است پیشنهاد دهد که از طریق سرنگ به او غذای مایع بدهید. یک راه دیگر این است که حیوان خود را در بیمارستان بستری کنید تا از طریق لوله تغذیه به او غذا بدهند

مایعات را می توان از طریق دهان با استفاده از سرنگ نیز به او داد. دامپزشک او دستورالعمل های مخصوصش در مورد میزان و دفعات مصرف مایعات به شما می دهد. اگر حیوان شما به هیچ طریقی نمی تواند مایعات را از طریق دهان بنوشد، دامپزشک شما ممکن است گربه را در بیمارستان بستری کند تا مراقبت های لازم را برای او انجام دهد.

فراهم کردن شرایط آرامش:

حیوان خانگی بیمار نیاز به استراحت و آرامش دارد. یک محیط آرام و بی‌صدا برای بهبود سریع‌تر حیوان کمک می‌کند. در دوران نقاهت، حیوان شما باید در مکانی گرم، خشک، آرام و ساکت باشد. باید نور کافی وجود داشته باشد تا شما بتوانید او را مشاهده کنید و مواظبش باشید. ممکن است لازم باشد منبع حرارتی اضافی مانند تشک برقی، کیسه آب گرم یا مواردی از این قبیل را تهیه کنید. اما دقت کنید اینها باید با احتیاط استفاده شوند تا از سوختگی یا گرم شدن بیش از حد بدن حیوان تان جلوگیری کنند

پیگیری با دامپزشک:

پس از شروع درمان، پیگیری با دامپزشک بسیار اهمیت دارد. هر نشانه تغییر یا هر گونه سوال را باید به دامپزشک اطلاع دهید. به دلیل بیماری تحت درمان قرار می گیرد، بسیار مهم است که توصیه ها و دستورالعمل های دامپزشک او را به دقت دنبال کنید. در صورت نیاز، حیوان خود را برای معاینه مجدد ببرید. و اگر وضعیت حیوان شما به طور غیر منتظره ای بدتر شد، بلافاصله برای مشاوره با دامپزشک او تماس بگیرید.

واکسیناسیون و پیشگیری:

حفظ برنامه واکسیناسیون و برنامه‌های پیشگیری از بیماری‌ها به افراد و حیوانات دیگر در خانه کمک می‌کند.

همیشه مهم است که توجه و مراقبت‌های لازم را به حیوانات خانگی خود اختصاص دهید، به خصوص در مواقعی که بیمار است.

به بهداشت حیوانات خانگی بیشتر توجه کنید. حمام منظم، تمیز کردن محیط زندگی، و مراقبت از پوست و موهای سگ بیمار مهم است.

واکسیناسیون حیوانات

برنامه پیگیری با دامپزشک را رعایت کنید و هرگونه تغییر در وضعیت حیوان را به او اطلاع دهید.
دامپزشک حیوان تان احتمالا توصیه خواهد کرد که چه غذاهایی را نباید به او در دوره نقاهت بدهید.  اما سعی کنید حیوان خود را به خوردن وعده های غذایی کوچک و مکرر از یک غذای خوش طعم، پر انرژی و قابل هضم که دوست دارد تشویق کنید. گرم کردن غذا ها نیز می تواند باعث لذت بخش تر شدن غذا برای حیوان تان شود.

نتیجه گیری:
این مقاله درباره مراقبت از حیوانات، به ویژه حیوانات خانگی، است. در این مقاله به اهمیت مراقبت از سلامت جسمی و روانی حیوانات، نیازهای غذایی و مایعاتی آنها، مشاوره با دامپزشک، تشخیص و درمان بیماری‌های مزمن و فراهم کردن شرایط آرامش برای حیوانات پرداخته شده است. هدف این مقاله ارائه راهنمایی‌های کاربردی برای نگهداری هر چه بهتر از حیوانات خانگی است.

آی تی وت سامانه‌ای جامع در حوزه دامپزشکی است که آخرین اخبار و اطلاعات را در این زمینه بررسی و منتشر می‌کند. همچنین این سامانه امکان ارتباط با بهترین دامپزشکان موجود را برای شما فراهم می‌کند تا بتوانید از وضعیت حیوانات خود مطلع شوید. شما می‌توانید با شماره تلفن 09357871280 مشاوره تلفنی بگیرید و یا از طریق وبسایت مشاوره آنلاین درخواست کنید.

مطالب مرتبط

نظر خود را بیان کنید