شرایط و قوانین پرواز با حیوانات خانگی
ITVET.IR

شرایط و قوانین پرواز با حیوانات خانگی

نویسنده مطلب : مدیر سیستم
1402/7/10
1132
+ 1 | - 0

شرایط و قوانین پرواز با حیوانات خانگی

در این مقاله، به بحث در مورد شرایط پرواز با حیوانات خانگی خواهیم پرداخت. پرواز با حیوانات خانگی یک موضوع مورد علاقه بسیاری از افراد است. برخی از افراد برای تفریح و سفر با حیوانات خود به مقاصد مختلف سفر می‌کنند، در حالی که برخی دیگر به دلایل ضروری و پزشکی این کار را انجام می‌دهند. در هر صورت، شرایط پرواز با حیوانات خانگی برای اطمینان حاصل از سلامتی و راحتی حیوانات بسیار حائز اهمیت است.

 

شرایط و قوانین پرواز با حیوانات خانگی

 

قبل از برنامه‌ریزی سفر با حیوانات خانگی، باید به نکات زیر توجه کرد:

نوع حیوان خانگی

نوع حیوانی که قصد دارید با آن سفر کنید بسیار مهم است. برخی از حیوانات از جمله سگ‌ها، گربه‌ها و خرگوش‌ها اجازه پرواز را در بخش مسافری یا در صندلی مجاز همراه با صاحب خود، می‌گیرند. اما حیوانات بزرگ‌تر مانند سگ‌های پرتغالی، گربه‌های کوهی و سایر حیوانات بزرگنما اجازه پرواز در بخش بار اسباب‌بازی یا در قفس اجازه‌ای پیدا می‌کنند. لذا، شما باید بر اساس نوع حیوان خود و شرایط پرواز، بلیت مناسب را خریداری کنید.

محدودیت‌های دسترسی در پرواز با حیوانات خانگی

برخی از شرکت‌های هواپیمایی محدودیت‌های دست‌رسی به حیوانات خانگی را اعمال می‌کنند و ترتیب‌دهنده ممکن است برخی از نیازهای شما را نداشته باشد. مثلاً برخی از شرکت‌ها اجازه می‌دهند تا حیوانات درون صندلی به همراه حامل نشوند، در حالی‌که برخی دیگر آن را به تعداد محدود در فضای بار می‌فرستند. لذا، حتماً قبل از خرید بلیت، با شرکت هواپیمایی خود تماس بگیرید و نیازهای خود را مطرح کنید تا بتوانید برنامه‌ریزی مناسبی برای سفر خود داشته باشید.

مستندات لازم برای پرواز با حیوانات خانگی

برخی از فرودگاه‌ها و شرکت‌های هواپیمایی مستندات خاصی را از شما برای حمل حیوانات خانگی خواهند خواست، مانند گواهی سلامت، کارت واکسن و غیره. بنابراین، حتماً قبل از سفر، از نیازهای مستنداتی خود آگاه شوید و آن‌ها را همراه خود داشته باشید. همچنین، بهتر است قبل از سفر با ویترینر حیوان خانگی خود مشورت کنید تا مطمئن شوید که حیوانتان حالت بهداشتی خوبی دارد و آماده سفر است.

 

مراقبت های خاص پرواز با حیوانات خانگی

 

مراقبت‌های خاص

در حین پرواز نیز، باید برخی از مراقبت‌های خاص برای حیوانات خانگی خود داشته باشید. برای نمونه، در مورد هواپیماها با همکاری مهمانداران، باید مطمئن شوید که حیوان شما در امان و راحتی است. همچنین، مطمئن شوید که حیوان تحت تأثیر تنش‌های عمومی هواپیما نیست و حتی در صورت لزوم می‌توانید او را آرام کنید.

به طور خلاصه، شرایط پرواز با حیوانات خانگی بسیار حساس و مهم هستند. لذا، قبل از برنامه‌ریزی سفر با حیوانات خانگی، حتماً با توجه به نیازها و محدودیت‌های خود، اطلاعات لازم را بدست آورده و برنامه‌ریزی کنید. در صورت رعایت این نکات، می‌توانید یک سفر خوب و بدون استرس را برای خود و حیوان خانگی خود فراهم کنید. حالا می‌توانید آرام و باطمئنی به سفر خود بروید و لحظات خوبی را با حیوان خانگی خود به اشتراک بگذارید.

قوانین پرواز با سگ و گربه

قوانین پرواز با حیوانات خانگی مانند سگ و گربه یکی از مسائلی است که بسیاری از مسافران دوستدار حیوانات خانگی با آن مواجه می‌شوند. در اینجا قوانینی که برای پرواز با سگ و گربه باید رعایت کنید را بررسی خواهیم کرد.

در ابتدا، هر هواپیما به قانونی به نام قوانین ترابری حیوانات خانگی تابع است. این قانون جهت حفاظت از سلامت و راحتی حیوانات و همچنین کسب اطمینان از ایمنی و راحتی سایر مسافران می‌باشد. بنابراین، قبل از برنامه ریزی سفر با سگ یا گربه، باید با نیروهای هوایی تماس بگیرید و قوانین آنها را کاملاً درک کنید.

 

قوانین پرواز با سگ و گربه

 

یکی از مهمترین قوانین در مورد سفر با حیوانات خانگی، حضور آنها در حین پرواز است. برخی از هواپیماها اجازه می‌دهند که سگ یا گربه شما در کابین همراه شما سفر کند، در حالی که در برخی دیگر این امر ممنوع است. برای اطلاعات دقیقتر، بهتر است با شرکت هواپیمایی خود مشورت کنید.

در صورتی که به شرایط لذت بخش تری برای حیوان خانگی خود در حین پرواز دسترسی داشته باشید، می توانید حیوان خانگی را در کیفی که زیر صندلی قرار دارد، قرار داده و همراه خود ببرید. در اینصورت، سگ یا گربه باید در یک کیف حمل شوند که اندازه آن برای جابجایی همراه با شما در کابین مناسب باشد. همچنین، این کیف باید دارای تهویه مناسب باشد و حیوان خانگی بتواند راحتی نفس بکشد.

علاوه بر این، برخی از هواپیماها اجازه می‌دهند تا حیوان خانگی‌های کوچک در ظروف مناسبی که در بخش بار هواپیما قرار دارد، با سایر حیوانات حمل شوند. اما این مورد برای حیوانات بزرگ به کار نمی‌رود و برخی هواپیماها اصلا اجازه ورود حیوانات بزرگ را نمی‌دهند.

در صورتی که برنامه‌ریزی مسافرت شما پرواز فرودگاههای مختلف را شامل می‌شود، باید قوانین و مقررات مربوط به واردات حیوان خانگی به هر کشور را بررسی کنید. هر کشور ممکن است قوانین مختلفی در مورد روش و شرایط واردات حیوانات خانگی داشته باشد.

به طور کلی، برای پرواز با سگ و گربه باید توجه ویژه ای به رفتار و سرنوشت حیوان خانگی خود داشته باشید. حتماً از حالت بی حرکت شونده دوری کنید، اطمینان حاصل کنید که حاشیه ها و دکمه های کیف حیوان خانگی شما بسته شده اند و تغذیه و آب مورد نیاز پرواز را در دسترس داشته باشید.

 

چگونه با حیوان خانگی خود پرواز کنیم؟

 

در نهایت، مواظبت های حقوقی نیز وجود دارد که به آنها دقت کنید. در صورتی که سگ یا گربه شما در پرواز تحت تأثیر قرار بگیرند و بر خوابیده ها و احساسات سایر مسافران تأثیر منفی بگذارند، هواپیمایی ممکن است شما را از پرواز منع کند و حتی در برخی موارد ممکن است پرواز را با تأخیر آغاز کند تا مسافرین دیگر را متلاشی نسازد. بنابراین، حضور دقیق حیوان خانگی شما در پرواز بسیار مهم است و باید رفتار درستی به خود آموزید و بر اطرافیان تأثیر پس ماندگی نگذارید.

نتیجه گیری

در کل، پرواز با سگ و گربه و سایت حیوانات خانگی می‌تواند تجربه‌ای لذت بخش و هیجان انگیز باشد، اما برای رعایت قوانین و حفظ راحتی حیوانتان و سلامتی سایر مسافران، بهتر است همواره از مقررات و موازین مربوطه پیروی کنید.

در ساماه جامع دامپزشکی آی تی وت انواع اطلاعات و آموزش های لازم درمورد نگهداری حیوانات خانگی و دامپزشکی به صورت رایگان قرار داده شده است. جهت دریافت اطلاعات بیشتر می توانید با شماره 09357871280 تماس بگیرید.

مطالب مرتبط

نظر خود را بیان کنید