دامپزشکی در اردبیل
ITVET.IR

دامپزشکی در اردبیل

نویسنده مطلب : مدیر سیستم
1403/6/13
361
+ 2 | - 0

شهر اردبیل در شمال غرب ایران واقع شده و مي توان آن را يكي از مهمترين استان هاي غربي ايران و منطقه آذربایجان معرفي كرد. این شهر به خاطر قرار گیری در مسیر جاده ابریشم از رونق اقتصادی خوبی برخوردار است. ا

از دیگر ویژگی های مهم شهر اردبیل می توان به رونق بالای کشاورزی و دامداری اشاره کرد. به همین خاطر صاحبان دام برای تضمین سلامتی دام های خود و پیشگیری از بیماری های مختلف به کلینیک های دامپزشکی نیاز دارند.

 از نظر بافت شهري، حس يك شهر مجهز را به هر كسي مي دهد و ساكنين اين شهر به طور كامل هر تجهيزات و امكانات و یا خدماتي كه به آن نياز دارند را به راحتی پیدا می کنند و با هيچ كمبودي روبرو نيستند.

 

اهمیت دامپزشکی در اردبیل

اردبیل به علت موقعیت جغرافیایی خاص خود و وسعت مناسب، سکونت گاه خوبی برای انواع حیوانات می باشد. گونه های نادر جانوری در این استان زندگی می کنند. از این رو دامپزشکی در این استان از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

به لحاظ قرارگیری این شهر در نزدیکی سه دریای خزر، مديترانه و درياي سياه، میزان رطوبت در این شهر نسبت به سایر شهرها بالاتر است. به همین دلیل، استان اردبيل جایگاه بالایی در دامپروری و کشاورزی دارد. نيمي از اشتغال استان اردبيل كشاورزي است و براي تامين غذا و تغذيه بسياري از حيوانات عالي مي باشد.

طبیعی است دغدغه اصلی دامداران، تامین نیازهای اولیه دام است. فراهم کردن غذا و علوفه مناسب، پیشگیری از بیماری های مزمن و همچنین بیماری های مشترک دام و انسان، انجام واکسیناسیون به موقع، بهداشت عمومی در محل نگهداری از جمله موارد مهم و اساسی برای دامداران به شمار می آید.

در استان اردبیل، وجود کیلینیک های دامپزشکی مجهز و استاندارد همراه با کادر مجرب و متخصص منجر به بالا بردن رتبه دامپزشکی این استان شده است.

دامپزشکی در اردبیل

 

لیست بهترین کلینیک دامپزشکی ها در اردبیل

1.کلینیک دامپزشکی دکتر آیدین جلایر

2.کلینیک دامپزشکی آروین 

3.درمانگاه دامپزشکی دکتر ابراهیمیان

4.دامپزشکی فارابی

5.دامپزشکی دکتر اعظمی

 

عقیم سازی سگ و گربه در اردبیل

عقيم سازي سگ ها و گربه هاي دوست داشتني در اردبيل يكي از بهترين و عاقلانه ترين كارهايي است كه ميتوان در اردبيل انجام داد. برخي بر اين باورند كه عقيم سازي سگ و گربه ممكن است مشكل ساز شود ، در صورتي كه اين قضيه به هبچ عنوان منطقي و علمي نمي باشد و به نوعي اهميت به حيوان محسوب مي شود.

بر خلاف نظر سايرين، متخصصین دامپزشكی نظرمثبتي راجع به عقيم سازي سگ و گربه در اردبيل دارند. البته اين نظر مثبت صرفا منحصر به اردبيل نمي باشد. ولي بزرگترين دامپزشكان معتقد هستند كه عقيم سازي سگ و گربه، به عنوان يك روش پيشگيري موثر در كنترل جمعيت آنهاست. زيراكه اين روش سبب كاهش توليد نا خواسته و نا پايدار سگ و گربه هاي مي شود و مشكلات بهداشتي ، پرورشي را كاهش مي دهد. و اين امر فقط مختص به سگ و گربه هاي خياباني نمي شود بلكه شامل سگ و گربه هاي  خانگي هم مي باشد .

عقيم سازي سگ و گربه هاي دوست داشتني يكي از كارهايي است كه از جانب دامپزشكان مورد تاييد و همچنين توصيه مي شود و همچنين  عقيم سازي سگ و گربه در اردبيل در كلينيك هاي كاملا بهداشتي انجام مي شود تا سلامتي اين حيوانات دوست داشتني تضمين شود.

 

دامپزشکی در اردبیل

 

تعرفه خدمات دامپزشکی در سال 1403

با توجه به علاقه مندي انسان ها به حيوانات خانگي و توجه به سلامت آنها نسبت به گذشته بيشتر حائز اهميت و مورد توجه قرار گرقته است. يكي از مهمترين  جنبه هاي مراقبت از حيوانات مراجعه منظم به دامپزشك مي باشد.

به طور كلي خدمات دامپزشكي همچون هزينه ويزيت، هزينه جراحي داخلي، هزينه راديولوژي، با توجه به حاد بودن مشکل و یا بیماری دریافت می گردد. كوچك و يا بزرگ بودن حيوان  و خدماتي كه دامپزشك ارائه مي دهد در هزينه تفاوت ایجاد می کند.

 

خدمات کلینیک های دامپزشکی شامل چه مواردی است؟

وظیفه اصلی کلینیک های دامپزشکی، تشخیص و درمان بیماری های حیوانات خانگی و اهلی و همچنین دام ها و حیوانات باغ وحش می باشد. چکاب منظم حیوانات در این مراکز انجام می شود. با انجام آزمایشاتی چون نوار قلب و سونوگرافی در صورت لزوم به جراحی حیوان نیز پرداخته خواهد شد. همچنین به کمک این روش، شکستگی ها را درمان می کنند.  

در مورد تغذیه و روش های صحیح نگهداری حیوان به صاحبش مشاوره می دهند. برای حیوانات بیمار دارو تجویز می نمایند.

واکسیناسیون و گواهی سلامت صادر می نمایند و در صورت لزوم به اصلاح موهای حیوانات می پردازند.

نتیجه گیری:

اردبیل به خاطر دارا بودن آب و هوای مساعد و خاک حاصلخیز همیشه جایگاه خوبی در کشاورزی و دامپروری داشته است. به طبع، نیاز به وجود دامپزشک کاربلد و ماهر و همچنین کلینیک دامپزشکی مجهز در این استان ضروری است تا اقداماتی مانند مراقبت از حیوانات، عقیم سازی سگ و گربه در اردبیل، واکسیناسیون و جراحی های تخصصی نیز به راحتی انجام شود.

 

برای دریافت شماره کلینیک های دامپزشکی استان اردبیل، با شماره 09357871280 در تماس باشید.

مطالب مرتبط

نظر خود را بیان کنید